miercuri, 3 iunie 2015

Gem de cirese facut in casa

Iunie...ciresii sunt plini de rod.Cei 3 ciresi au mai multe fructe decat frunze.Sunt fascinata de bogatia lor.
Ciresele coapte si gustoase asteapta sa fie cules.Natura cu atata generozitate ne ofera o bogatie de gusturi si arome.




Fara sa stau prea mult pe ganduri am inceput culesul fructelor bine coapte.
Foarte mult mi-a luat sa le scot samburele.Migaloasa munca, dar stiu ca la iarna copiii vor devora borcanele.
La fiecare 2 kg de fructe pun1 kg zahar si zeama de la o lamaie.


Am pus vasul pe foc mic si am amestecat din cand in cand cu o lingura de lemn.
Am fiert pana a scazut si a inceput sa se lege.Aproximativ 2 ore.

Borcanele spalate si uscate in cuptor le-am pregatit din timp.Gemul fierbinte l-am tunat cu grija in recipiente.
Le-am lasat acoperite cu prosoape sa se raceasca pe indelete.
Dupa, pe rafturile camarii.Asteapta tacute sa le vina randul pe masa.Clatite, prajituri sau mai simplu tartine cu gemul delicios.




Sunt foarte incantata de rezultat.A meritat munca depusa.









Niciun comentariu: