luni, 15 iunie 2015

Gradina mea la mijloc de iunie

Sunt mandra de gradina mea de legume.Singurele care nu vor sa-si ia avant sunt vinetele.
In rest, rosiiile sunt o frumusete.Au inceput sa-si schimbe culoarea tinand sa ne spuna ca mai au putin si isi vor imbraca haina rosie.


Ardeii sunt mari si vigurosi.Au inceput sa faca flori.
Mazarea a fost scoasa, adunata si pusa in pungi in congelator.Bineinteles ca am facut o mancarica din ea de ne-am lins pe degete.Cruda, dulce, o minune.Nu m-am gandit inca ce sa pun in locul ei.
Castravetii nu sunt la fel de roditori ca cei de anul trecut.Dar sunt multumita de ei.Adun cam 8-10 castraveti zilnic, deocamdata.


Ceapa este ok.Am inceput sa iau din ea pentru ca nu ma indur sa mai cumpar.Este micuta, dar sanatoasa si nu va mai povestesc ce gust are.Doar este pusa de mine si e normal sa mi se para dumnezeiasca.
Dovleceii au inceput sa rodeasca.Am adunat  2 dovlecei frumusei.
Plantele aromatice sunt un vis.Cimbru este deja tufa, busuiocul miroase demential, salvia mare si parfumata.






Menta care asteapta sa fie adunata si pusa in limonada.Nu am avut timp sa adun decat pentru a o pune la uscat de ceai.



Mararul pe care il pun aproape la orice mancare, salata a inceput sa infloreasca semn ca trebuie adunat si pus in pungute la congelator.
Patrunjelul de asemenea....
Telina este viguroasa.Arata bine, sunt multumita de prestatia ei.Sfecla rosie a inceput sa faca capatana.Sunt inebunita dupa salata de sfecla.Imi ploua in gura cand ma gandesc, dar mai am de asteptat.Daca se face toata sfecla pe care care am plantat-o cred ca ies cu ea la piata.Am pus in nestire.Anul trecut nu mi-a rasarit si anul asta am rarit-o si am plantat ca nebuna.
Fasole verde am oloaga si agatatoare.Cea oloaga e plina de flori, in schimb agatatoarea s-a urcat ca nebuna, dar nu are nici macar o floricica.
Guliile au inceput sa faca capatana.Sunt rare(asa le place)si prevad o salata de gulii la masa peste 1-2 saptamani.

Si nu pot sa nu va vorbesc putin de flori.Preferatele mele raman trandafirii, intr-o armonie de culori.









Crinii care miros dumnezeieste...






Si multe muscate...Intr-o avalansa de culori...Unii le considere banale, dar eu le iubesc.








Mi-as dori ca ziua sa aiba mai multe ore, mi-as dori sa am timpul necesar sa ma pot ocupa de toate pe indelete, sa le admir mai mult, sa le vorbesc mai mult, sa ma bucur mai mult de darnicia pamantului.Dar nu este asa.Sunt tot timpul cu 100 de treburi puse pe lista dimineata, cu 50 de treburi nerezolvate seara, dar incerc sa iau mereu partea frumoasa a lucrurilor.

Niciun comentariu: