joi, 24 martie 2016

Fursecuri de lamaie pe vreme ca de toamna tarzie..

Ploaie si frig.Pare a fi postul Craciunului, nu cel al Pastelui.Pe o asemenea vreme fac lucrurile cele mai simple cu efort si sunt uimita ca treburile zilnice mi se par din ce in ce mai mult o corvoada.Sunt de principiul sa nu las pe maine ce pot face azi.In ultima vreme am lasat deoparte acest proverb.Praful de pe mobila este din ce in ce mai vizibil, mormanul de haine spalate se ridica vazand cu ochii asteptand sa fie calcate, baile sunt jalnice(m-am invrednicit azi dimineata si le-am facut luna) si totul este cu susul in jos.
Dar pe o vreme ca asta cine mai are chef de curatenie, spalat, calcat.Dupa ce ai iesit din casa cu diverse treburi si te intorci ud, cu frigul in oase nu vrei decat sa te intinzi in pat, invelit cu o patura calda si cu un ceai aromat in mana.
Nu pot sa ma bucur de pomii infloriti si de gradina de flori.In speranta unei zile cu soare inca zambesc...



In bucatarie, insa fiind cald si bine m-am ocupat de masa de seara.
Am facut pentru cina cartofi la cuptor cu usturoi si mustar, salata verde si la desert fursecuri de lamaie.
De cand a inceput postul incercam sa mancam fara carne.


 Reteta de fursecuri de lamaie este simpla.

Ingrediente:
350 g faina
100 unt
100 g zahar
100 g zahar pudra
30 ml zeama lamaie
coaja de la o lamaie
praf de copt
2 oua
sare

Mod de preparare:

Se amesteca untul cu zaharul tos.Se adauga ouale unul cate unul mixand continuu.Apoi pe rand toate celelalte ingrediente(praful de copt, lamaia zeama si coaja, praful de sare, faina).Coca astfel formata este lipicioasa si moale.Se pune intr-o folie alimentara si se baga in congelator 1 ora.
Dupa ce s-a intarit(altfel nu se poate lucra cu ea)se fac bilute de coca care se dau prin zahar pudra.
Se pun intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se baga la cuptorul incins la 180 grade pentru 20 minute.
In bucatarie va mirosi divin a lamaie.








In fiecare seara caut sa gatesc o cina rapida si gustoasa.Nu am timp sa stau prea mult in bucatarie, desi imi place foarte mult, si atunci retetele simple sunt perfecte.
Cald si bun pe o vreme rece si mohorata.

Niciun comentariu: