luni, 7 septembrie 2015

Din gradina adunate....

Din gradina adunate, temeinic spalate si curatate, prin masina date si in camara depozitate.
Conserve peste conserve si la inceput de septembrie.In gradina mai sunt rosii mari si frumoase, ardei, vinete, morcovi, telina, varza, sfecla rosie.
Adun si ma tot gandesc ce retete sa mai fac.Ardeii bulgaresti s-au inrosit.Le-am taiat codita si i-am insirat pe ata sa se usuce bine.Ii voi da prin rasnita de cafea si voi face boia dulce de ardei.La fel am procedat si cu ardeii iuti.

Dupa o tura prin gradina am gasit ceva rosii, ceva ardei si ceva gogosari...

M-am gandit sa fac ketchup picant.
Ingrediente:
– 5 kg. rosii
– 3 kg. ardei capia
– 2 linguri sare grunjoasa
– 1 ramurica de cimbru
– 2 -3 foi dafin
– 1 lingurita boabe de piper negru, pisat mare
– 2-3 ardei iuti
– 5-6 catei de usturoi
– 100 ml. otet
– 1 pahar miere sau 150 g. zahar
– 1 lingura hrean ras
Rosiile se spala si se se taie bucati. Se dau prin masina de bulion de 2-3 ori. Pasta obtinuta se pune la fiert cu sarea, piperul, cimbrul (2 lingurite cimbru uscat), foile de dafin si usturoiul.Ardeii capia se dau prin masina de tocat.




Sosul obtinut se pune la fiert aproximativ 2-3 ore.Se adauga otetul, mierea sau zaharul. Se lasa sa fiarba aprox. 20 de minute, dupa care se pune fierbinte in sticle sau borcane mici, incalzite in prealabil. Se inchid ermetic si se aseaza intre paturi pana se racesc (1-2 zile)

Ketchupul de casa este deosebit de bun si merge de minune pe o pizza facuta in casa, la diverse sosuri, sau alaturi de friptura la gratar.