miercuri, 1 iulie 2015

Amintiri....

Azi sunt putin melancolica.Mi-am adus aminte de momentul in care am cumparat casa la tara, mi-am adus aminte de trairile de atunci, de temeri, de emotii si tot ce a insemnat aceea casuta pentru noi.Cum ne-a schimbat viata.....

In urma cu 6 ani am cumparat o casa la tara, departe de oras si poluare.
Asa arata casa cand am cumparat-o.


Asa arata acum dupa renovari.

Ne doream o casuta de care sa na bucuram la fiecare sfarsit de saptamana, sa facem lucruri pe care nu le mai facusem din copilarie.Am muncit mult, am renovat, am greblat, am daramat...

Ne-a ramas in memorie, din copilarie, mirosul de iarba proaspat cosita, trezitul in cantatul cocosilor la rasaritul soarelui, mirosul rosiilor proaspat culese din gradina, fructele nespalate pe care le mancam din pomi.Nu pot uita ciorba de gaina pe care bunica mea o pregatea din pasare crescuta pe batatura cu legumele culese din gradina si fiarta la focul de lemne pe pirostrii, in curte.

Toate aceste amintiri as fi vrut sa le aiba si copiii mei.Foarte multi dintre copiii nostri nu vad animale domestice decat in carti si pentru ei legumele sunt cumparate decat de la supermarket.
Au inceput si ei sa faca lucrurile pe care noi le faceam in copilarie.
Viaţa la ţară, în aer curat, cu multă mişcare şi alimente naturale adaugă încă 10 ani speranţei de viaţă, spun medicii. Incidenţa afec­ţi­uni­lor respiratorii, obezităţii şi a bolilor asociate (diabet, boli de inimă) e mult mai mică în rândul oamenilor care trăiesc în mediul rural faţă de cei de la oraş.
Am inceput sa cultivam legume in gradina de zarzavat, legume netratate, nestropite.Toamna pregateam din ele diverse conserve de la zacusta de vinete, tocanita de legume pana la muraturi de tot soiul.







Tot la casa noastra de la tara avem si o mica livada cu pomi fructiferi, zmeura, capsuni.Din fructe preparam gemuri si dulceturi.





Asa a inceput totul si stiu ca acest pas ne-a schimbat complet prioritatile, ne-a schimbat modul de a gandi, de a manca, de a respecta natura si a ne bucura de cate iti poate oferi.