luni, 27 iulie 2015

Bulion de rosii facut in casa

Rosiile crescute de tine doar cu apa si soare au un gust care nu se poate compara cu gustul rosiilor de pe tarabele "taranilor"din pietele noastre.De aceea ma incapatanez sa nu cumpar rosii de la piata, chiar daca imi este foarte dor de o salata si la noi se coc mult mai tarziu.Dar cam de o luna au inceput si rosiile noastre sa ne incante papilele gustative.O salata doar cu rosii, ardei, castraveti, ceapa din gradina are un gust pe care imi este foarte greu sa-l descriu in cuvinte.Spun doar atat...EXCEPTIONAL...
Acum au inceput sa se coaca ca nebunele si la 3-4 zile le adunam.Dar, pentru ca sunt mai multe decat mancam, mai multe decat oferim cunoscutilor si familiei, am inceput sa preparam bulionul de rosii facut in casa.
Inainte de a ma apuca de treaba le-am mai admirat putin.Anul asta rosiile noastre sunt pline de rod.Ne miram cum poate tulpina si aracul pus de noi sa sustina asa potop de rosii.


Am adunat doua cosuri mari(tarne).Rosiile le-am adunat seara si ne-am apucat de pregatitul bulionul a doua zi dimineata.Foarte dimineata, pe la ora 5.30.

Le-am spalat foarte bine....

Si am inceput sa le tai si sa le curat.Rosiile curate cum spunem noi, adica fara chimicale nu sunt perfecte.Mai sunt manate, mai au pete.Indepartam cu grija toate acestea de pe ele si le taiem in patru sau mai multe in functie de marimea rosiilor.


Le dam prin masina de tocat electrica si le punem intr-un tuci mare pe foc.
Se lasa sa fiarba pana scade la jumatate.Se fierbe cam 3-4 ore.
Intre timp am spalat toate sticlele si le-am asezat la scurs in cosuri.


Dupa ce a scazut si a ajuns la consistenta pe care o doream am oprit focul.Asa, fierbinte, se toarna cu mare grija in sticlele uscate si se pune capacul. Dupa aceasta operatiune destul de migaloasa si deloc placuta la 35 de grade, le-am acoperit cu prosoape sa se raceasca treptat.
A doua zi, seara, le-am depozitat in pivnita.


Gustul bulionului facut in casa, care are in compozitie doar rosii de gradina, este absolut minunat.