miercuri, 29 iulie 2015

Rezumat de iulie

Iata ca a trecut si luna iulie.A fost o luna plina, am muncit pe rupte in gradina.
Buruieni cu care ne luptam la propriu.Acum le curatam de aici, acum sunt dincolo, cu o radacina zdravana si o forta de crestere ceva de speriat.
Rosiile au rupt unii araci.Sunt asa viguroase, asa incarcate de rod ca bietii araci se rup sub greutatea lor ca betele de chibrit.Pune alti araci, leaga-le.Se coc din ce in ce mai multe si adunam 2-3 cosuri pe saptamana din care facem bulion.



Castravetii se aduna seara si dimineata.Mi-ar placea sa am o camera de luat vederi direct pe ei ca sa ii vad crescand de la o ora la alta.Am pus nenumarate(chiar nu le-am numarat)borcane la murat.





Ardeii grasi sunt frumosi si vigurosi, cei capia au inceput sa se inroseasca, gogosarii s-au marit vazand cu ochii.Ardeii bulgaresti sunt mari si frumosi.Ii voi lasa sa se inroseasca si ii voi pune la uscat.Voi face din ei boia de ardei dulce.Uscati foarte bine se pun in masina electrica de rasnit cafea.




Cimbrul, busuiocul, salvia au fost spalate si puse la uscat.
Vinetele s-au tot facut si le-am copt, lasat la scurs si pus la congelator.Asteapta cuminti sa se faca gogosarii si ardeii capia si sa facem zacusta mult asteptata.


Am achizionat de o luna si un stup.Suntem fascinati de ce se intampla in stup, de organizarea extraordinara a albinelor si invatam, tot invatam cum sa le ingrijim.



Zmeurata, visinata si caisata sunt numai bune de baut.
Cam atat pentru luna asta.A fost o luna plina, bogata si ma declar multumita de cate a produs gradina mea si de cate am facut din legumele pe care ni le-a oferit.