marți, 7 februarie 2017

Retete pentru micul dejun

Ianuarie a fost o luna a schimbarilor.M-am bucurat ca am reusit sa fac putina economie si prima reusita in atingerea scopului propus a fost ca nu am mai aruncat mancare, deloc.
Micul dejun mi se pare pe cat de important, pe atat de migalos.Ma trezesc mai devreme sa am timp sa il pregatesc. Inainte faceam in graba 2 -3 sandvisuri cu o cana de ceai, cereale cu lapte sau o omleta si gata.Acum, in functie de ce am in frigider sau camara fac mereu altceva.Iata cateva retete...
Micul dejun:

1.Lipie cu unt si omleta cu ciuperci( sau cu ceapa, ardei din congelator, etc)
Ingrediente:400 gr  faina, 100gr unt moale, 4 linguri lapte rece, sare, apa.Separat 150 gr unt topit pentru uns.Se framanata coca din ingredientele de mai sus.Secretul consta in framantare...10 minute pe blatul de lucru.Se lasa jumatate de ora, apoi se formeaza 10-12 bile de aluat.Fiecare bila se intinde si se unge cu untul topit.Dupa aceea se impatureste.Dupa alta jumatate de ora se intinde aluatul impachetat si se coace la foc potrivit intr-o tigaie unsa cu ulei.






Se face o omleta si se pune in mijlocul lipiei, dupa care o rulam.Este delicios!
Eu fac lipii si simple din faina, sare, ulei si apa calduta.O coc rapid pe tigaia foarte bine incinsa si pun in ea diverse...ce am prin frigider: branza rasa si rosii taiate cubulete, am avut guacamole( avocado, rosii. ceapa si lamaie) si am pun in ele, orice va trece prin minte.

2.Croissante cu unt si ciocolata.

 Ingrediente: 500 gr faina, 350 gr unt, 130 ml apa, 100 ml lapte, 50 gr zahar, 10 gr drojdie uscate, prah de sare, esenta vanilie, fulgi ciocolata.
Aluatul este greu de facut, fiind aluat foietaj. Se framanta foarte bine. Dupa aceea se intinde pe blatul de lucru si se pune untul. Se intinde si se pune la frigider de 3 ori. Dupa aceea se intinde o foaie lunga de 50-60 cm si lata de 15-18 cm. Se taie cu un cutit bine ascutit triunghiuri. Se pun fulgii la baza triunghiului si se ruleaza cat mai strans.






3.Clatite americane cu dulceata

Ingrediente: 3 oua, 115 gr faina, 140 ml lapte, un praf copt, un praf de sare.

Toata lumea stie sa faca clatite..Eu am o masura si pun pe mijlocul tigaii compozitia putin mai groasa decat la clatitele clasice.Copiii mei le mananca cu dulceata de zmeura sau de visine.






Niciun comentariu: