luni, 24 octombrie 2016

Facut in casa - pastrama si carnati

Am cumparat de la un vecin un berbecut.Mi-a fost mai usor pentru ca nu l-am vazut, l-au adus gata curatat, fara cap, am tinut mult la asta.Impreuna cu sotul meu l-am dezosat si am pregatit toata carnea pentru pastrama.Greu a fost dezosatul, apoi am pregatit usturoi mult, sare, ulei, mirodenii si vin. Am uns foarte bine carnea pe o parte si alta si apoi l-am pudrat din abundenta cu cimbru.



 Am rulat toata carnea si o vom lasa 3 zile la rece.Dupa aceea o vom lasa la uscat 2 zile agatata in magazie.Si gata pastrama...

Pentru ca ne-a rama carne grasa de la berbecut si mai aveam in congelator carne de porc am facut si carnati de casa.Toata carnea am dat-o prin masina de tocat, am amestecat compozitia cu usturoi din belsug, mirodenii facute de noi (cimbru, marar, busuioc, boia iute si dulce) si zeama de carne (am fiert niste oase cu mirodenii). Mate aveam tot in congelator si gata carnatii...


Cu un efort nu prea mare nici fizic, nici financiar( 250 lei ne-a costat berbecutul, restul le-am avut in casa) am facut 6 kg de carnati si 12 kg de pastrama, plus oase si coaste pentru ciorba.
Eu zic ca merita!




Niciun comentariu: