marți, 5 iulie 2016

Prima miere de albine....

Despre mierea de albine toata lumea stie cat este de benefica pentru organism.S-au scris si se vor mai scrie pagini intregi despre faptul ca este cel mai puternic energizant, antiinflamator si contine vitamine, aminoacizi, acizi organici, minerale, enzime provenite de la albine.
Cand sotul meu si-a cumparat stupii am inceput sa ne informam prin toate sursele accesibile despre apicultura.
Am fost impresionati de munca extrem de organizata a albinelor si m-am simtit dintr-o data asa lenesa.Ne plangem ca nu ne ajunge timpul, ca suntem epuizati, ca avem prea multe de facut si vrem, mereu vrem ceva.Vrem sa facem plimbari mai lungi, vrem sa slabim, vrem sa ne ocupam mai mult de noi, vrem o masina, o casa, un aparat electrocasnic, sau o rochie.Niciunul dintre noi, insa nu-si doreste sa munceasca mai mult.Doar sa avem mai multi bani...Albinele ne dau o lectie de viata atat de impresionanata.In doar 30 de zile de viata muncesc de dimineata pana seara.
Albine-lucratoare pot fi clasificate in: doici si albine casnice, care sunt responsabile pentru intretinerea stupului, sau ca si culegatoare al caror rol este de a colecta polen.
Albina lucratoare isi incepe viata curatind celula din care s-a nascut, apoi trece la ingrijirea puetului si depozitarea alimenelor si isi inchei viata prin culegerea polenului, a apei si a nectarului. In cadrul acestui program de munca albinele tinere lucratoare petrec o mare parte din viata lor in interiorul stupului, in momentul in care acestea devin culegatoare, devin vulnerabile, la vreme rea si la uzarea aripilor.
Pe durata vietii o albina produce de la una la zece linguri de miere.
In acest weekend am extras mierea din cei 4 stupi ai nostrii.Era o premiera si eram amandoi extrem de impresionati.
Fiecarei rame pline de miere i se desprinde capaceala, capacul fagurelui.Astfel albinele sigileaza mierea obtinuta.Dupa aceea rama este pusa in centrifuga pe care am cumparat-o de curand..In centrifuga intra 4 rame.



Dupa ce se centrifugheaza foarte bine se da drumul robinetului.Cand am vazut cum curge mierea am avut lacrimi in ochi.

 Dupa ce este stecurata mierea se poate pune in borcane.Cand am vazut cata miere am scos(10 borcane de 800gr)am fost fericita.Fericita, dar si vinovata.Sper sa trec peste sentimentul ca le-am furat mierea pe care o produc cu atata efort albinele, gandindu-ma cat de folositoare este.Noi am inlocuit cu mult timp in urma zaharul alb cu mierea.Acum o producem pe a noastra si suntem incantati maxim.





Niciun comentariu: