vineri, 13 ianuarie 2017

Un alt stil de viata - economisim

Vreau sa incerc prin toate mijloacele sa fac economie.
Primul lucru bun cu care am inceput anul a fost scrierea tuturor cheltuielilor.

Al doilea, lista la cumparaturi(recunosc ca am fost doar o singura data la Lidl si am cheltuit 120 lei).
Alt aspect de care m-am tinut cat am putut de bine...traieste cat poti de mult cu stocul din camara si congelator.Daca am fi doar noi doi(eu si sotul) sunt sigura ca am supravietui, bine mersi, 2 luni cu ce avem in casa.Avem, insa copii carora le trebuiesc fructe si legume proaspete, lactate si alte cele.


In bucatarie am improvizat mult si nu am mai aruncat mancare deloc.Nu imi vine sa cred, cat mult conteaza o organizare mai ferma.Painea care se invecheste o fac crutoane.O tai, o stropesc cu un pic de ulei de masline, o dau cu cimbru si o pun la cuptor.Se manaca la supe, ciorbe.In bucataria noastra cimbrul si mararul(facute de noi din gradina) sunt nelipsite.De fapt avem din gradina boia iute si dulce, busuioc, patrunjel facute pulbere.
Pentru micul dejun le-am facut clatite cu gem si nuci, bruschete cu branza la cuptor, salata de cruditati, omleta cu legume.Ceaiul este nelipsit la masa de dimineata.In el am pus coji de mere uscate si toate lamaile stoarse, pe care altadata le aruncam.

Copiii mei sunt mari si cheltuielile cu ei sunt si ele foarte mari.Baiatul este clasa a douasprezecea si fata in clasa a opta.Amandoi fac meditatii la romana si matematica.Meditatiile lor pe luna ma costa 1000 lei.Nu foarte des, dar din cand in cand mai ies la un film sau la o cafenea.Asta mai inseamna 150-200 lei pe luna.De imbracat, incaltat si telefoane nu mai zic.Educatia copiilor mei este importanta, de asemenea si socializarea lor.Aici nu pot face niciun fel de economie.
Dar economie la mancare(mancare facuta in casa, cu tot ce am la indemana, fara sa am frigiderul gol), distractii de timp liber(se gasesc ieftine sau gratuite), sport facut acasa, la gaze, apa si curent se poate face.


Niciun comentariu: