luni, 9 ianuarie 2017

Planuri de inceput de an...

Un nou an, un an incarcat de sperante a inceput.


Ce imi doresc pentru acest an....
In primul rand sanatate. Pentru acest aspect vreau sa am mai multa grija de mine si asa voi fi un exemplu pozitiv pentru cei din jur.Vreau sa slabesc si sa fac mai multa miscare.Am inceput o dieta de anul trecut din octombrie si am slabit pana acum 8 kg.Mai am de dat jos 5 kg pe care le voi topi incet, incet. Am invatat ca dieta este un mod de viata, un mod de viata sanatos.Nu mai mananc decat foarte rar dupa ora 18.00, nu mai mananc paine, dulciuri sau prajeli.E adevarat, sarbatorile mi-au dat peste cap pentru cateva zile strategia pe care ma setasem...
Acum miscare...E, aici e foarte dificil mai ales in acest anotimp.Vreau sa-mi impun o plimbare pe seara, prin zapada care scartaie sub picioare, macar 30 minute.
Bugetul...Vreau sa am mai multa grija de banii pe care ii castig si mai ales de banii pe care ii cheltuiesc.Pentru un timp vreau sa scriu fiecare ban care il dau...cheltuieli zilnice, facturi, mancare, meditatii pentru copii, scoala copiilor (culegeri, bani de buzunar, rechizite), igiena personala, etc.Este greu sa fac asta pentru ca timpul ma preseaza mereu, dar trebuie. Nu am facut-o niciodata, spre rusinea mea.Sunt sigura ca daca am lista in fata la sfarsitul lunii, voi vedea pe ce se duc cei mai multi bani si voi analiza cum pot face sa reduc cheltuielile.
Asta e telul meu.Sa ma incadrez intr-un buget cat mai mic si restul de bani sa-i pun intr-un fond de rezerva.
Vreau sa am mereu bani pusi deoparte pentru vacante si cheltuieli neprevazute(se strica TV, frigiderul, etc).
In ultimul timp simt ca am facut cheltuieli mari, din impuls cele mai multe si acum cand trag linie constat ca trebuie sa muncesc multe ore in plus pentru a le acoperi.Erau lucruri de care nu aveam o nevoie strigenta, care puteau astepta...
Organizarea....vreau sa invat sa ma organizez mai bine in treburile casnice. Asta pentru a petrece mai putin timp cu stransul, gatitul, aspiratul. Vreau sa am o rutina de seara si de dimineata pentru a aloca din ce in ce mai putin timp treburilor casnice. Recunosc ca seara sunt prea obosita sa mai spal vasele din chiuveta, prea obosita sa mai strang lucrurile insirate. Ii voi mobiliza pe toti in rutina de seara.      
Venituri suplimentare...aici ma voi gandi serios la o sursa suplimentara de venit. Putinul timp liber pe care il am il voi folosi pentru a face lucruri care imi plac si din care sper sa iasa si ceva bani. Am un site si voi face mai multe bijuterii handmade. Recunosc ca in ultimul timp nu am mai reusit deloc sa fac asta. Doar cateva coliere pentru mine si cateva pentru cadouri. Voi incepe din nou...


2017 va fi un an mai bun decat cel precedent si voi face tot ce imi sta in putinta sa il ajut in acest sens.


Niciun comentariu: